Thursday, July 26, 2012

Inni Akhafullah



 
Ya Allah!
Pimpinlah aku selalu
Di dalam kehidupanku
Aku lemah kalau Engkau 
Tidak memberi kekuatan

Ya Allah!
Aku hamba-Mu yang sememangnya lemah
Fizikal dan jiwa
Dengarlah selalu bisikan hatiku
Itulah harapanku pada-Mu
Yang selalu berbuat dosa
Mengharapkan keampunan dari-Mu

Ya Allah!
Masukkan di dalam hatiku 
Takut dengan kemewahan

Ya Allah!
Masukkanlah ke dalam hatiku
Rasa cinta pada-Mu
Agar rasa lazat menyembah-Mu
Rahmat-Mu yang kuharapkan


Ya Allah, kasihanilah aku, agar aku meninggalkan maksiat selama-lamanya selagi Kau hidupkan aku, kasihanilah aku daripada beban yang tidak perlu dan kurniakanlah aku kebaikan yang Kau redhai.

p/s : Nasihat seorang teman, hikmah Allah tiada siapa yang mampu menyingkapnya dengan zahir mata manusia. Bersabarlah!

No comments:

Post a Comment