Wednesday, January 22, 2014

Penulis

Alhamdulillah. Alhamdulillah. Alhamdulillah.

Masa.

Saya seolah-olah banyak masa apabila berada di tempat orang. Saya jadi risau dengan masa yang ada ini jika tidak digunakan sebaik-baiknya.

Facebook? Twitter?

Bak kata suami, 'benda-benda ni' tak kan habis. Melalaikan. Muhasabah.

Alhamdulillah. Saya dihadiahkan oleh suami buku nota untuk catatan peribadi. Saya jadikannya sebagai diari. Menulis apa yang ingin ditulis. Azam. Impian.

Teringat tentang cita-cita saya suatu masa dahulu ialah menjadi seorang penulis. Alhamdulillah. ketika di UKM saya telah berkesempatan menyertai dua bengkel penulisan yang telah dikendalikan oleh Ustaz Zaid Akhtar dan Ustaz Hasrizal Jamil. Kedua-duanya antara penulis yang saya kagumi. Walaupun ianya cuma sehari tapi sungguh bermanfaat.

Seorang lagi penulis yang saya kagumi ketika di bangku sekolah menengah ialah Faisal Tehrani. Masih teringat karya-karya beliau yang kritis dan kreatif itu. 'Tunggu Teduh Dulu' antara buku yang ada dalam simpanan saya. Banyak kali bertemu dengan beliau di UKM tapi tidak pernah menyapa meminta tanda tangan tanda sokongan moral untuk saya mencapai impian menjadi penulis.

Kata Ustaz Zaid Akhtar : "Menulis untuk sampaikan dakwah"

Kata Ustaz Hasrizal : "Tulis sahaja apa yang anda fikirkan."

Just do it!

Akhirnya saya telah berjaya mengisi masa lapang yang saya ada di rantau orang dengan MENULIS! Alhamdulillah. :)

Semoga Allah kurniakan ilham untuk saya terus menulis. Terima kasih atas tunjuk ajar oleh dua orang sifu saya secara tidak langsung. Ustaz Zaid Akhtar dan Ustaz Hasrizal. Barakallahulakuma.

Insha Allah, blog adalah pilihan saya untuk mengasah bakat sebagai seorang penulis. :)

Ya Allah, izinkan daku membuat kerja-kerja dakwah untuk Islam. Allahumma amin..!



No comments:

Post a Comment